یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته یکشنبه 9 خرداد 1400/ شماره 293
شوک دلار به بازار، اثر کاهشی قیمت های جهانی بر قیمت های پایه، کاهش کند دلار نیمایی، قیمت های بازار ترکیبی از کاهش و افزایش، روند صعود بورس تهران ادامه یافت

 

شوک دلار به بازار
برکناری همتی دلار را امروز به بالای مرز 24 هزار تومان رساند و در دقایق شروع بازار، هر دلار، 24 هزار و 700 تومان قیمت خورد. با فروکش کردن این تغییر، قیمت دلار رفته رفته کاهش یافت و به کانال 23 هزار تومان برگشت و در لحظه تنظیم این گزارش، هر دلار در بازار آزاد 23 هزار و 950 تومان قیمت خورده است. دلار صرافی هم به دنبال دلار آزاد امروز 154 تومان افزایش داشت و به 23 هزارو 614 تومان رسید.

اثر کاهشی قیمت های جهانی بر قیمت های پایه
دهمین قیمت های پایه محصولات پتروشیمی امروز در حالی اعلام شد که میانگین هفتگی دلار نیمایی 97 تومان نسبت به هفته قبل کاهش داشت و بازیگر اصلی تغییرات کاهشی، قیمت های جهانی بود. در حالی که نیما نسبت به یکشنبه هفته قبل، 47 صدم درصد کاهش داشت اما 16 گروه کالایی، بیشتر از این میزان، کاهش یافتند و پ پ های نساجی و شیمیایی، باز هم رکورددار بیشترین کاهش شدند.
پ پ نساجی با 6.1 درصد، 1,915 تومان و پ پ شیمیایی با 5.7 درصد، 1,928 تومان کمتر از هفته قبل قیمت گذاری شدند و رتبه اول و دوم بیشترین کاهش امروز را به نام خود ثبت کردند. در سوی مقابل و در گروه افزایشی ها، پت های بطری دیده می شوند که 17 صدم درصد نسبت به هفته قبل افزایش داشتند و 32 تا 34 تومان بیشتر از هفته قبل، قیمت گذاری شدند.

کاهش کند دلار نیمایی
میانگین هفتگی دلار نیمایی، امروز به 20 هزار و 390 تومان رسید و نسبت به دلار قیمت های پایه یکشنبه گذشته، 97 تومان کاهش یافت. نکته مهم در دلار نیمایی امروز، عقب نشینی میانگینِ هفتگی از 20.400 به کانال 20.300 تومان است.

قیمت های بازار ترکیبی از کاهش و افزایش
با توجه به اینکه قیمت های پایه همه  گروه ها به جز گروه پت کاهشی بودند اما به دلیل شوک دلار و عبور آن از مرز 24 هزار تومان، معاملات در بازار، با افزایش قیمت کار خود را شروع کردند. گروه سنگین بادی و سبک فیلم و پ پ نساجی کاهشی و در مقابل گروه پت بطری و سبک خطی افزایشی شدند. پت بطری بین 500 تا 850 تومان نسبت به قیمت های دیروز افزایش قیمت پیدا کرد.

روند صعود بورس تهران ادامه یافت
بورس تهران که دیروز، اولین روز کاری را، افزایشی به پایان رساند و امروز را نیز افزایشی آغاز کرد و در پایان معاملات با 17 هزار و 356 واحد افزایش به 1 میلیون و 156 هزار صعود کرد.

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟